Realizowane programy
PRZEDSZKOLNY ZESTAW PROGRAMÓW WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
DOPUSZCZONYCH DO UŻYTKU PRZEZ DYREKTORA
Przedszkola Samorządowego Nr 12 „Tęczowe” w Białymstoku, ul. Podleśna 3a
Lp. | Tytuł programu | Autor programu wydawnictwo, rok wydania | Numer dopuszczenia | Adresaci programu |
1. |
„KOCHAM PRZEDSZKOLE” |
Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska – Mieszek, WSiP 2017 |
PS12T- 1/2017 |
dzieci 3 i 4 letnie |
2. |
„ZBIERAM, POSZUKUJĘ, BADAM” – program wychowania w przedszkolu” |
Dorota Dziamska, Marzena Buchnat, NOWA ERA 2017
|
PS12T- 3/2016 |
Grupy dzieci niepełnosprawnych |
3. |
„WOKÓŁ PRZEDSZKOLA” |
Małgorzata Kwaśniewska Joanna Lendzion Wiesława Żaba-Żabińska MAC 2018 |
PS12T- 1/2019 |
5-6 latki |
PRZEDSZKOLNY ZESTAW DODATKOWYCH PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
DOPUSZCZONYCH DO UŻYTKU PRZEZ DYREKTORA
Przedszkola Samorządowego Nr 12 „Tęczowe” w Białymstoku, ul. Podleśna 3a
Lp. |
Tytuł projektu |
Autor programu wydawnictwo, rok wydania | Numer dopuszczenia |
Adresaci programu |
1. |
Projekt edukacyjny – „Badanie i poznawanie świata wszystkimi zmysłami w oparciu o żywioły i inne zjawiska przyrodnicze” |
Barbara BałdygaGrażyna SadowskaB-stok 2004r. |
PS12T- PE/2/2009 |
grupy rewalidacyjno – kompensacyjne Słoneczka |
2. |
Projekt edukacyjny – „Wspomaganie rozwoju dzieci niepełnosprawnych poprzez muzykę i jej walory terapeutyczne” |
Elżbieta Zimnoch Jolanta Żakiewicz B-stok 2005r. |
PS12T- PE/3/2009 |
grupy rewalidacyjno – kompensacyjne Słoneczka |
3. |
Projekt edukacyjny – „Mówię bez słów – Wspomaganie rozwoju komunikowania się dzieci niepełnosprawnych w oparciu o system symboli graficznych”
|
Elżbieta Zimnoch Jolanta Żakiewicz B-stok 2007r. |
PS12T- PE/4/2009 |
grupy rewalidacyjno – kompensacyjne Słoneczka |
4. |
Projekt edukacyjny wspomagający adaptację dzieci 3- letnich – „ Misiowe przedszkole” |
Jolanta ZdanowskaB-stok 2000r. |
PS12T- PE/5/2009 |
3- latki
|
5. |
„ Dziecięca matematyka’ – Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych |
Edyta Gruszczyk-Kolczyńska Ewa Zielińska
|
PS12T- PE/1/2009 |
wszystkie grupy dzieci pełnosprawnych |
6. |
„Dogoterapia jako metoda wspomagająca pracę z dziećmi w Przedszkolu Samorządowym Nr 12 „TĘCZOWE”
|
Izabela Wiszowata Białystok 2012r. |
PS12T-PE/1/2012 |
grupy rewalidacyjno – kompensacyjne Słoneczka |
7. | „Zielone Zakątki” - Hortiterapia w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Przedszkolu Samorządowym Nr 12 „ TĘCZOWE” w Białymstoku |
Barbara Bałdyga, Elżbieta Zimnoch Bożena Jabłońska B-stok 2013r. |
PS12T- PE/9/2012 |
grupy rewalidacyjno – kompensacyjne |
8. | „Choć nie wszystko zrobię sam , to o zdrowie zawsze dbam”- projekt edukacyjny. |
Barbara Bałdyga E. Zimnoch |
PS12TPE/1/2016 |
Grupa rewalidacyjno – kompensacyjna Słoneczka |
9. | „Książeczki z mojej półeczki”- projekt edukacyjny. |
J. Zdanowska, I. Jurczak |
PS12TPE/1/2015 |
3-latki |
10. | „Gadułki”- projekt –alternatywne porozumiewanie się dzieci niepełnosprawnych. Projekt edukacyjno- społeczny |
J. Żakiewicz, G. Sadowska, A. Kozak |
PS12T- PE/1/2017 |
Grupy rewalidacyjno – kompensacyjne Słoneczka |
11. | „Koło flażoletowe” – program edukacyjny zajęć dodatkowych |
Celina Rewako |
PS12-TPE/2/2017 |
5-6 latki |
12. | „Widzę, słucham, czuję, a zatem maluję” – program plastyczny, wspomagający rozwój dzieci niepełnosprawnych. |
Agnieszka Kozak |
PS12T- PS/1/2018 |
Grupy rewalidacyjno – kompensacyjne Słoneczka |
13. | „Kolorowy Świat Słoneczek” – projekt edukacyjny do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. |
Barbara Bałdyga Izabela Ewa Matoszko- Walaszek |
PS12T- PE/1/2019 |
Grupa rewalidacyjno – kompensacyjna Słoneczka |
Programy i projekty edukacyjne zostały dopuszczone do realizacji decyzją dyrektora po wcześniejszym zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną. Programy są zgodne z koncepcją pracy przedszkola oraz uwzględniają potrzeby i możliwości rozwojowe wychowanków zapewniając jednocześnie realizację celów i zadań ujętych w podstawie programowej.
W naszym przedszkolu wykorzystujemy innowacyjne metody:
- metoda R. Labana – „Gimnastyka twórcza”
- metody „pedagogiki zabawy” – rozwijające aktywność twórczą dziecka
- „Dziecięca matematyka” – E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
- techniki C. Freineta – formy swobodnej ekspresji, swobodne teksty dzieci, doświadczenie poszukujące
- metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- elementy „Metody Dobrego Startu” wg Marty Bogdanowicz – doskonalące sprawność manualną dziecka
- Terapia Ręki
- Terapia w Sali Doświadczania Świata
- Integracja Sensoryczna
- AAC
- Sensoplastyka®
- Dogoterapia
- Poranny Krąg